Wil je je voorbereiden op de erfgoeduitdagingen van de toekomst?

Dan is de nieuwe postgraduaatsopleiding Erfgoed en samenleving aan de Universiteit Gent misschien iets voor jou.

Erfgoed beroert de gemoederen en verhit het publieke debat. Standbeelden tuimelen van sokkels en monumenten worden gretig beklad. Museummedewerkers nemen depots steeds vaker en steeds scherper onder de loep; op zoek naar twijfelachtige of voorheen onrechtmatig verworven stukken.

In de nieuwe interdisciplinaire en innovatieve vorming maken huidige en toekomstige erfgoedprofessionals kennis met een gevarieerd spectrum aan erfgoedproblematieken, via theorie en praktijk. Drie pijlers staan centraal: Erfgoed in de digitale wereld, Erfgoed en publiek, en Erfgoed en politiek.

Meer weten? Lees meer op de website van de opleiding of raadpleeg de ECTS-fiche.

• 02-04-2024
  • Sara Moens (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)