Tentoonstelling 'Limburg kiest' over verkiezingsdrukwerk

archiefdozen verkiezingsdrukwerk

De tentoonstelling 'Limburg Kiest' zet één van de erfgoedcollecties van Bibliotheek Hasselt Limburg in de kijker: de collectie verkiezingsdrukwerk. Die verzamelt alle drukwerk dat naar aanleiding van politieke verkiezingen in Limburg verspreid wordt. De collectie bevat momenteel ongeveer 24 000 stuks, afkomstig uit Europese, federale, regionale, provinciale en gemeentelijke verkiezingen.

De collectie is door zijn omvang en volledigheid uniek in ons land. Omdat de collectie bij elke nieuwe verkiezing uitbreidt, doen we bij deze ook een warme oproep om het verkiezingsdrukwerk dat je in je brievenbus krijgt te bundelen en te schenken aan onze dienst Erfgoed. Zij zullen er goede zorg voor dragen en toekomstige generaties zullen je dankbaar zijn.

20-06-2018 - 24-11-2018
Praktisch

Meer informatie vindt u op de website van de Bibliotheek Hasselt Limburg.

Locatie

Bibliotheek Hasselt Limburg - vestiging Dusart - Martelarenlaan 17 - 3500 Hasselt

Tijd

Deze tentoonstelling is vrij toegankelijk tijdens de openingsuren van de bibliotheek.

• Agendabericht
  • 20-06-2018
  • Els Gys (Bibliotheek Hasselt Limburg)