Short Title Catalogus Vlaanderen (STCV)

Cunctando Propero - Logo Short Title Catalogus Vlaanderen (STCV)

De Short Title Catalogus Vlaanderen (STCV) is de online bibliografie van het in Vlaanderen gedrukte boek vóór 1801. Het project ging van start in het jaar 2000. Sindsdien wordt de databank steeds verder uitgebreid door de verwerking van talrijke erfgoedcollecties.

Tijdens de eerste fase (2000-2003) werd het project gesteund door het Max-Wildiersfonds (FWO-Vlaanderen) en de Nederlandse Taalunie. Van 2004 tot augustus 2009 ontving STCV projectsubsidies van de Vlaamse Gemeenschap in het kader van het Archiefdecreet. Sinds september 2009 is het project opgenomen in de werking van vzw Vlaamse Erfgoedbibliotheken. Het STCV-project past in het streven van vzw Vlaamse Erfgoedbibliotheken om de erfgoedcollecties in Vlaanderen verder te ontsluiten en toegankelijk te maken voor het publiek.

Meer informatie kan je in het STCV-projectdossier en op onze startpagina 'Oude drukken' vinden.

Soort activiteit
Looptijd