Eerste STCV-workshop een succes

Oude drukken op de STCV-werktafel

Van 17 tot 20 mei 2010 vond in Antwerpen een vierdaagse workshop rond de Short Title Catalogus Vlaanderen plaats. In de toekomst wil Vlaamse Erfgoedbibliotheek vzw nauw samenwerken met partnerbibliotheken en andere Vlaamse erfgoedbibliotheken om hun collecties in de databank van de STCV op te nemen. De workshop was daarom in de eerste plaats bedoeld om bibliotheekmedewerkers vertrouwd te maken met de bibliografische methode van de STCV.

Uit de grote respons - de workshop was al weken op voorhand volzet - kan besloten worden dat deze workshop aan een reële vraag beantwoordde. Gedurende vier dagen kregen de deelnemers niet alleen een duidelijk beeld van verleden en toekomst van de Vlaamse Erfgoedbibliotheek maar ook vvan de manier waarop samenwerkingsprojecten kunnen opgezet worden. Via presentaties en  oefeningen met de oude drukken op tafel werd het STCV-regelwerk tot in de kleine details ontrafeld en in de praktijk toegepast. Een verslag vindt u terug in het STCV-dossier.

• 25-05-2010
  • Webredactie (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)