50ste editie van ‘Een gedicht belicht’

smeltende kaarsen op een taart

Bent u een poëzieminnaar? Zeer goed! Lees dan zeker verder, want Poëziecentrum en de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren (DBNL) hebben graag uw input. Sinds 2014 wordt elke maand een gedicht op de DBNL in de kijker gezet door de rubriek Een gedicht belicht. Deze maand wordt de 50ste editie van de rubriek gevierd en ter gelegenheid van deze verjaardag organiseren poëziecentrum en de DBNL een wedstrijd. Poëziecentrum vraagt aan alle poëzieliefhebbers om in de DBNL op zoek te gaan naar een gedicht dat zij graag belicht zouden zien. Natuurlijk is deze wedstrijd niet enkel voor de poëziekenner, het is ook een kans om je via de DBNL een keer te verdiepen in de Nederlandstalige poëzie. Als winnaar wordt niet enkel jouw gedicht belicht, maar maak je ook kans op een bundel uit het Fonds van Poëziecentrum.

Deelnemen kan tot en met 31 juli 2018! Veel succes en poëzieplezier gewenst!

Meer details over de wedstrijd vind je via deze link.

• 26-06-2018
  • Sarah Fierens (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)