Overleg Cultureel Erfgoed bezorgd over provinciale bevoegdheidsoverdracht

logo van Overleg Cultureel Erfgoed

Op 17 juli nam de Vlaamse Regering een belangrijke beslissing over de geplande overdracht van provinciale bevoegdheden. Het Overleg Cultureel Erfgoed (OCE) publiceerde vorige week een standpunt over dit dossier. OCE is in maart 2015 opgericht als belangenbehartiger voor de cultureel-erfgoedsector.

“Er heerst grote ongerustheid in de cultureel-erfgoedsector over de overdracht van provinciale bevoegdheden naar andere beleidsniveaus”, aldus OCE. Het overleg wil betrokken worden bij dit proces van bevoegdheidsoverdracht. “De operatie mag in geen geval een besparingsoperatie zijn die ten koste gaat van de cultureel-erfgoedsector. Het is belangrijk dat de Vlaamse overheid snel transparantie brengt in dit dossier”.

Het volledige standpunt kunt u lezen op de website van OCE.

• 06-11-2015
  • Cynthia Buts (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)