Leestip 'Salvaging collections '

Preservation Advisory Centre - Salvaging collections

Recent bracht het Preservation Advisory Centre (PAC) van de British Library een ge-update versie uit van de brochure 'Salvaging collections'. Weten hoe u moet reageren op water- of brandschade is een essentieel onderdeel van de voorbereiding van archief- en bibliotheekmedewerkers op noodsituaties.

Het Preservation Advisory Centre van The British Library beschrijft in deze brochure een hele reeks van technieken die van toepassing zijn op bibliotheek- en archiefmateriaal. Er wordt tevens uitgelegd hoe u bepaalde zaken dient op te stellen tijdens een reddinsoperatie na, bijvoorbeeld, waterschade of brand. Dit is basisleesvoer voor mensen die verantwoordelijk zijn voor het behoud en beheer van archief- en bibliotheekcollecties.

Dit boekje en diverse andere uitgaven over de preservering van archief- en erfgoedbibliotheekcollecties worden aangeboden. Een overzicht van de publicaties en de links naar de PDF-versie vindt u op de website van PAC.

• 27-11-2012
  • Sam Capiau (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)