Museum Meermanno lanceert opnieuw 'Boek zoekt Vrouw'

Logo Boek zoekt Vrouw, Man of Bedrijf

Museum Meermanno | Huis van het boek, het oudste boekenmuseum ter wereld, start de campagne 'Boek zoekt Vrouw, Man of Bedrijf' opnieuw op. Net als vorig jaar kan iedereen een boek uit de collectie van het museum adopteren. Met deze actie die een groot succes was en meer dan 100.000 € opleverde, haalde het museum de eigen inkomsten norm en daarmee mocht het museum een aanvraag voor subsidie en een activiteitenplan voor 2013-2016 indienen.

Bezuinigingen

Ondanks dit succes moet Museum Meermanno circa 325.000 € per jaar bezuinigen.
Een pijnlijke ingreep in een tijd waarin het museum alle zeilen bijzet om zo goed mogelijk te presteren. Ook zullen er bezuinigingen op de diverse budgetten, presentatie, facilitair, pr/marketing en collectiebeheer, worden doorgevoerd.

Steun gevraagd

Daarom vraagt Museum Meermanno nogmaals uw steun om de conserverings- en restauratieprojecten van het museum veilig te stellen. De actie ‘Boek zoekt vrouw’ wordt voortgezet, met de vraag of u weer een boek wilt adopteren en daarmee het museum wilt steunen.

Meer informatie vindt u op de website van het museum.

• 22-10-2012
  • Sam Capiau (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)