Vlaamse Bib Web Awards 2010: Stem voor de website van Vlaamse Erfgoedbibliotheek

Logo Bib Web Awards 2010

Dit najaar organiseert de Bibliotheekschool van Gent de eerste Vlaamse Bib Web Awards. Dit zijn awards voor verdienstelijke websites en -toepassingen die uitgaan van de Vlaamse bibliotheek-, documentatie- en informatiesector. Cursisten van het graduaat BDI-kunde selecteerden voor 10 categorieën telkens circa 10 genomineerden.

De website van Vlaamse Erfgoedbibliotheek werd genomineerd in de categorie 'vakorganisaties/belangenorganisaties'. In de tussenstand behoorde onze website tot de top vijf. U kunt tot 26 november uw stem uitbrengen op uw favoriete website via een stemsite.

Een combinatie van publieksstemmen (50%) en vakjury (25% vakmensen + 25% cursisten) zal het eindresultaat bepalen. Op 13 december 2010 reikt de Bibliotheekschool in haar auditorium de Vlaamse Bib Web Awards uit.

Omdat de stemming een overweldigend succes kent, deelt de sponsor 25 boekenbonnen van 20 euro uit onder de stemmers. De initiatiefnemers kregen ondertussen al bericht van het kabinet van minister Schauvliege. Daar toont men zich zeer opgetogen over dit initiatief!

• 17-11-2010
  • David Coppoolse (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)