Google Books uit Universiteitsbibliotheek Gent nu in Europeana

Logo's Europeana, Universiteitsbibliotheek Gent, Google

De Universiteitsbibliotheek Gent is de eerste die door Google gescande boeken beschikbaar maakt via Europeana.eu. Dit project, het vlaggeschip van het Europese cultureel erfgoed, groeit daardoor met meer dan 30 miljoen pagina's aan materiaal vrij van auteursrecht.

Verbeterde toegang tot informatie en cultureel erfgoed staan bij de Gentse Universiteitsbibliotheek al lang hoog in het vaandel. In 2007 ging de bibliotheek een samenwerking aan met het Amerikaanse Google Books om meer dan 300.000 rechtenvrije werken uit haar collectie te digitaliseren.

Enkele voorbeelden van werken die vanaf nu via Europeana zijn terug te vinden:

Meer informatie vindt u in de sectie over Google Books op de website van de bibliotheek.

De Universiteitsbibliotheek Gent is één van de zes partners van Vlaamse Erfgoedbibliotheek.

• 28-09-2010
  • Algemeen Reacteur (Vlaamse Erfgoedbibliotheek vzw)