Cultuurforum 2020: De waarde van cultuur (Leuven)

Logo Cultuurforum

Op woensdag 23 april 2014 nodigt de Vlaamse minister van Cultuur de cultuursector uit voor het vijfde publieksmoment van het Cultuurforum 2020 in 30CC en M in Leuven. Eerdere edities vonden plaats in Gent (2010), Genk (2011), Turnhout (2012) en Kortrijk (2013).

Dit keer keren we het thema ‘de waarde van cultuur’ binnenstebuiten, met Catherine de Zegher, directeur van het Museum voor Schone Kunsten (MSK) in Gent, als keynotespreker.

Na de middag gaan twaalf parallelsessies concreet en dieper in op het dagthema:

1. Wat is Cultuur waard?
  2. Crowdfunding: hoe gul is de crowd in Vlaanderen? met o.a. Eva Wuyts (Vlaamse Erfgoedbibliotheek) en Koen Van Boeckstal (Vlaams Fonds voor de Letteren) over Boekensteun
  3. 'Cultuur zkt en vdt partners'
  4. Arts Flanders: Vlaamse kunst en cultuur is overal
  5. Observeer en leer. Haal inspiratie uit het alledaagse. Casestudy: bibliotheek
  6. Naar een kunstenbeleid voor families met kinderen
  7. Succesvolle Sociale Media Strategieën
  8. De UiTPAS in jouw regio?
  9. Participatie: ervaring en beleving troef!
  10. Open Cultuurdata
  11. 50 jaar migratie, de cultuursector viert mee!
  12. Indemniteit voor bruiklenen

Deze 5de editie van het Cultuurforum 2020 presenteert u ook een cultureel programma in samenwerking met M, Dirk Denoyelle en Barbie Shop.

Aan het slot reikt de Vlaamse minister van Cultuur de Vlaamse Cultuurprijs voor Algemene Culturele Verdienste 2013-2014 uit in Schouwburg Leuven. Tijdens een hommage ontvangt de laureaat onder meer het beeldje ‘La Ultima Isla’ van Philip Aguirre.

23-04-2014
  • 11-03-2014